Polityka prywatności i cookies frankstop.pl

Administratorem danych przetwarzanych w celach wskazanych w niniejszym dokumencie (pkt 2 i 3 poniżej) jest DG9 Sp. z o.o. ul. Św Filipa 23/4, 31-150 Kraków, NIP: 6762629277, REGON: 523584134, KRS: 0001000887, Kapital zakładowy: 5000 zł (dalej „Administrator” lub „Spółka”).

Z Administratorem można szybko i efektywnie kontaktować się pocztą tradycyjną (na w/w adres) lub mailowo wykorzystując dane wskazane pod adresem: [email protected].

W przypadku kontaktu Administrator może poprosić o dodatkowe informacje w celu weryfikacji tożsamości osoby kontaktującej się.

Polityka prywatności dotyczy platformy dostępnej pod adresem https://frankstop.pl/

(dalej „Platforma”).

1.1. Co to są dane osobowe?

Dane osobowe oznaczają wszelkie informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej („osobie, której dane dotyczą”). Będą to zatem dane takie np. imię, nazwisko, adres, data urodzenia, numer telefonu czy adres e-mail (lista nie jest zamknięta). Dane osobowe przetwarzane są zgodnie z RODO tj. ROZPORZĄDZENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r., w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych / dalej „RODO”).

1.2. Jakie przysługują Ci prawa wobec przetwarzania Twoich danych osobowych?

Przysługuje Ci prawo:

  • dostępu do danych, w tym uzyskania kopii danych;
  • przenoszenia danych;
  • prawo do sprostowania i usunięcia danych;
  • ograniczenia przetwarzania;
  • do tego, by nie podlegać decyzji, która opiera się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu, i wywołuje skutki prawne lub w podobny sposób istotnie na nią wpływa, chyba że spełnione są przesłanki wskazane w rodo;
  • w przypadku podejmowania decyzji (w oparciu o dane) w sposób całkowicie zautomatyzowany masz prawo do uzyskania interwencji ludzkiej ze strony administratora, a także prawo do wyrażenia własnego stanowiska i do zakwestionowania tej decyzji; w tym przypadku administrator podaje istotne informacje o zasadach ich podejmowania, a także o znaczeniu i przewidywanych konsekwencjach takiego przetwarzania dla osoby, której dane dotyczą;
  • wycofania zgody – jeżeli przetwarzanie danych odbywa się na podstawie zgody;
  • wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych) – ul. Stawki 2,

Warszawa 00-193 – uodo.gov.pl.

Uwaga!

Prawo sprzeciwu

Za każdym razem, gdy dane osobowe będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) lub e) RODO (zob. poniżej w pkt 2), czyli w przypadku tzw. uzasadnionego interesu lub działania w interesie publicznym, możesz w dowolnym momencie wnieść sprzeciw. Sprzeciw możesz zgłosić wykorzystując dane kontowe wskazane na wstępie Polityki prywatności. (zob. więcej na temat przysługujących praw: www.uodo.gov.pl). 

Zachęcamy także do zapoznania się z ulotką na temat przysługujących Ci praw dostępną na https://www.gov.pl/cyfryzacja/rodo-informator.

1.3. Jak możesz nam zgłosić chęć realizacji swoich praw?

Swoje prawa możesz realizować drogą korespondencji pocztowej lub mailowej (dane kontaktowe administratora zob. powyżej).

W odpowiedzi na zgłoszone żądanie możesz zostać poproszony o podanie danych niezbędnych do identyfikacji danych osobowych (m.in. ich odszukania) lub zweryfikowania Twojej tożsamości (potwierdzenia, że jesteś osobą na, którą się podajesz). W tym przypadku przetwarzane będą tylko dane osobowe w zakresie niezbędnym do udokumentowania prawidłowego wykonania obowiązków związanych ze zgłoszonym żądaniem (m.in. prawidłowe dokumentowanie wycofania zgody) na potrzeby obrony przed roszczeniami (art. 6 ust. lit. f) RODO tzw. uzasadniony interes Administratora danych) oraz w celu wykonania obowiązków wynikających z RODO (m.in. zapewnienia rozliczalności art. 6 ust. 1 lit. c) RODO). W tych celach dane będą przetwarzane maksymalnie przez okres przedawnienia potencjalnych roszczeń z tym związanych. 

Zgodnie z RODO, informacji udziela się na piśmie lub w inny sposób, w tym w stosownych przypadkach – elektronicznie. Jeżeli osoba, której dane dotyczą, tego zażąda, informacji można udzielić ustnie, o ile innymi sposobami potwierdzi się tożsamość osoby, której dane dotyczą.

1.4. Co oznacza przetwarzanie danych w oparciu o zgodę?

Jeżeli dochodziłoby do przetwarzania danych osobowych w oparciu o zgodę to pamiętaj, że:

  • zgoda jest zawsze dobrowolna;
  • zgoda może być odwołana w każdej chwili drogą korespondencji pocztowej lub mailowej (dane

kontaktowe zob. powyżej) – link do wycofania zgody znajduje się także w treści przesyłanej

korespondencji;

  • wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie

zgody przed jej wycofaniem;

  • po wycofaniu zgody dane nie będą już przetwarzane w pierwotnym celu (np. marketingu bezpośredniego);
  • po wycofaniu zgody – z zastrzeżeniem punktu poniżej – dane zostaną usunięte lub zanonimizowane w zakresie w jakim służyły do pierwotnego celu wynikającego z treści zgody (np. marketing bezpośredni);
  • po wycofaniu zgody i usunięciu danych, które były przetwarzane do pierwotnego celu wynikającego ze zgody (np. marketingu bezpośredniego), Administrator przechowuje dane podmiotu którego dotyczyła zgoda wyłącznie w celu i zakresie niezbędnym do obrony przed potencjalnymi roszczeniami związanymi z pierwotnym celem przetwarzania danych (np. wyrażeniem zgody na newsletter), co zwykle łączy się z

koniecznością wykazania podstawy przetwarzania danych, w tym daty wyrażenia i wycofania zgody. W tym przypadku podstawą przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. f) RODO, czyli uzasadniony interes administratora danych. 

Po wycofaniu zgody Administrator przechowuje dane (w ramach celów wskazanych powyżej tj., aby wykazać legalność swojego działania) przez okres przedawnienia roszczeń cywilnoprawnych dotyczących dóbr osobistych, nie dłużej jednak niż 3 lat od wycofania zgody.

1.5. Kto ma dostęp do danych osobowych i miejsce przetwarzania danych?

Do Twoich danych osobowych będą mieć dostęp następujący odbiorcy:

– upoważnieni pracownicy/współpracownicy działający w ramach polecenia Administratora;

– dostawcy usług informatycznych wspierających realizacji poniżej wymienionych celów Administratora (po wcześniejszym zawarciu stosownych umów powierzenia),

w szczególności:

OVH Sp. z o.o. ul. Swobodna 150-088 Wrocław

SARE S.A. – właściciel Systemu SARE – z siedzibą w Rybniku, przy ul. Raciborskiej 35A, w związku z

czym dochodzi do powierzenia danych.

Wskazane podmioty działają w imieniu Spółki.

Więcej informacji o warunkach powierzenia przetwarzania danych:

OVH Sp. z o.o. ul. Swobodna 150-088 Wrocław

https://storage.gra.cloud.ovh.net/v1/AUTH_325716a587c64897acbef9a4a4726e38/contracts/b7b7913-

OVH_Data_Protection_Agreement-PL-4.0.pdf

System Sare:

https://sare.pl/wp-content/uploads/2018/09/Regulamin-korzystania-z-systemu-SARE-2.pdf

Odbiorcą danych (w przypadku wyrażenia zgody na formularzu kontaktowym) mogą być także podmioty świadczące usługi prawne – partnerzy (lista wskazana jest na samym końcu niniejszej polityki prywatności) do celów wskazanych w treści zgody. 

Dane fizycznie znajdują się na terenie EOG.

Szczegółowe cele ujawniania danych – zob. poniżej przy okazji omawiania poszczególnych celów przetwarzania danych (zob. część 2 i część 3).

1.6. Czy podanie danych jest dobrowolne?

Podanie danych i wyrażenie zgody jest dobrowolne.

1.7. Skąd Administrator pozyskuje dane?

Administrator pozyskuje dane bezpośrednio od osoby pozostawiającej swój adres e-mail oraz numer telefonu i wyrażającej zgodę. 

1.8. Jakie kategorie danych przetwarzamy?

Nie przetwarzamy szczególnych kategorii danych. 

1.9. Zmiany w niniejszej Polityce prywatności

Zastrzegamy sobie prawo do zmiany w Polityce prywatności, na które może wpłynąć rozwój technologii

internetowej, ewentualne zmiany prawa w zakresie ochrony danych osobowych. O wszelkich zmianach

będziemy informować w sposób widoczny i zrozumiały poprzez naszą stronę www.

1.10. Zewnętrzne linki

Na stronie naszej platformy mogą pojawiać się linki do innych stron internetowych. Takie strony internetowe działają niezależnie od

Administratora i nie są w żaden sposób nadzorowane przez Administratora. Strony te mogą posiadać własne

polityki dotyczące prywatności oraz regulaminy, z którymi zalecamy się zapoznać.

  1. Poszczególne cele, podstawy i długość przetwarzania danych

Administrator danych przetwarzane dane w celu przekazywania informacji handlowej (kontakt mailowy lub telefoniczny) w przypadku wyrażenia w tym zakresie (tj. na daną formę kontaktu) zgody. Podstawą przetwarzania danych jest prawnie uzasadniony interes (dotyczący celu marketingowego) związany z wyrażeniem zgód na wskazane formy kontaktu.  

W przypadku wyrażenia zgody (na formularzu) na udostępnienie danych do partnerów (wskazanych poniżej w polityce prywatności) dane zostaną do przekazane w oparciu o art. 6 ust. 1 lit. a) RODO tj. dobrowolną zgodę. W przypadku wycofania zgody przekażemy taką informację także do partnerów.  

Administrator przetwarza dane w przedstawionych celach do momentu wycofania zgody lub zgłoszenia sprzeciwu. Po wycofaniu zgody / zgłoszenia sprzeciwu dane mogą być przetwarzane w celu obrony przed roszczeniami – zob. więcej pkt 1.4 powyżej.

Podanie danych i wyrażenie zgody jest dobrowolne. Zgodę można wycofać w każdej chwili. 

Dane osobowe będą przetwarzane także w ramach kontaktu w oparciu czat dostępny na osób odwiedzających naszą stronę (jest to prawnie uzasadniony interes administratora) do czasu przedawnienia roszczeń z tym związanych. 

  1. Pozyskiwanie danych (w tym danych osobowych) poprzez pliki cookies lub

podobne technologie

3.1. Informacje ogólne

Pliki cookie to małe pliki tekstowe, które są umieszczane na komputerze przez odwiedzane witryny. Są one

powszechnie stosowane w celu usprawnienia działania stron internetowych lub zwiększenia ich wydajności, a

także w celu dostarczenia informacji właścicielom witryny. Poniższa tabela wyjaśnia pliki cookie, których

używamy i dlaczego.

Wykorzystujemy następujące kategorie plików cookies: sesyjne oraz stałe.

− pliki sesyjne – pozostają na urządzeniu użytkownika, aż do opuszczenia strony internetowej lub

wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej);

− pliki stałe pozostają na urządzeniu przez czas określony w parametrach pliku albo do momentu ich

ręcznego usunięcia przez użytkownika.

3.2. W jakim celu Administrator używa plików cookie?

Biorąc pod uwagę cel wykorzystania plików, Administrator wykorzystuje wyłącznie pliki cookies „niezbędne” a inne tj. „analityczne” czy  „marketingowe” wyłącznie w oparciu o zgodę. 

Pliki cookies „niezbędne” – wykorzystywane są w celu i w zakresie niezbędnym do prawidłowego wyświetlenia

strony www. Chodzi o zapewnienie podstawowych funkcji takich jak bezpieczeństwo, zarządzanie siecią i

dostępność. Możesz je wyłączyć, zmieniając ustawienia przeglądarki, ale może to mieć wpływ na

funkcjonowanie witryny.

W przypadku wyrażenia zgody na profilowanie – zob. pkt 3.5 poniżej.

3.3. Kontrolowanie i usuwanie plików cookie

Większość przeglądarek oferuje możliwość akceptowania lub odrzucania wszystkich plików cookie. Użytkownik

może również z łatwością zmienić ustawienia dotyczące plików tego typu w ustawieniach przeglądarki.

Pamiętaj, że zablokowanie wszystkich ciasteczek z ze strony Serwisu może spowodować trudności w działaniu

lub zupełnie uniemożliwić korzystanie z niektórych funkcjonalności naszej strony.

Zarządzanie i usuwanie plików cookie różni się w zależności od używanej przeglądarki. Dokładne informacje na

ten temat można uzyskać, korzystając z funkcji Pomoc w przeglądarce lub odwiedzając stronę

internetową http://www.allaboutcookies.org, na której krok po kroku wyjaśniono, jak kontrolować i usuwać

pliki cookie w większości przeglądarek.

Możesz zobaczyć informacje dotyczące poszczególnych przeglądarek na stronach:

− Google Chrome

− Microsoft Edge

− Mozilla Firefox

− Microsoft Internet Explorer

− Opera

− Apple Safari

Aby zrezygnować z mechanizmu Google Analytics na wszystkich witrynach, odwiedź: http://tools.google.com/

dlpage/gaoptout

3.4. Dane eksploatacyjne

Nawet w przypadku braku instalacji plików cookies, administrator serwisu może uzyskiwać dostęp do

następujących danych charakteryzujących sposób korzystania ze strony www (dalej: inne dane eksploatacyjne):

  1. a) numer ID przydzielony urządzeniu osoby odwiedzającej stronę,
  2. b) oznaczenia identyfikujące zakończenie sieci telekomunikacyjnej,
  1. c) system teleinformatyczny (rodzaj urządzenia, operacyjny, przeglądarka internatowa), z którego

korzysta Internauta,

  1. d) informacje o rozpoczęciu, zakończeniu oraz zakresie każdorazowego korzystania z witryny.

Dla zapewnienia jak najwyższej jakości serwisu, okazjonalnie analizujemy pliki z logami w celu określenia: które

strony odwiedzane są najczęściej, jakie przeglądarki stron WWW są stosowane, czy struktura strony nie zawiera

błędów itp.

Dane eksploatacyjne nie są łączone z takimi informacjami jak imię i nazwisko, adres e-mail i innymi danymi

umożliwiającymi łatwą identyfikację osoby odwiedzającej stronę internetową.

Dane eksploatacyjne usuwane są w okresach rocznych.

3.5. Ochrona danych osobowych i cele wykorzystania mechanizmu cookies

Informacje pozyskiwane poprzez mechanizm cookies oraz dane eksploatacyjne mogą stanowić dane osobowe w rozumieniu RODO w pewnych wyjątkowych sytuacjach. Jeżeli wskazane powyżej informacje zostaną zakwalifikowane jako dane osobowe to administratorem danych osobowych jest Administrator. Nawet w

przypadku wątpliwości czy określona kategoria informacji jest daną osobową 

Administrator wprowadza mechanizmy chroniące tę informację jak daną osobową.

Cookies niezbędne Przetwarzanie powyższych kategorii danych w zakresie w jakim jest to niezbędne do prawidłowego wyświetlenia strony (cookie „niezbędne”) opiera się na tzw. uzasadnionym interesie administratora serwisu (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO. W tym celu może dochodzić do:

  • okazjonalnego analizowanie plików z logami w celu określenia: z jakich przeglądarek korzystają

osoby odwiedzające stronę; które zakładki, strony lub podstrony są najczęściej lub najrzadziej

odwiedzane lub przeglądane; czy struktura strony nie zawiera błędów;

  • zapobieganie nieuprawnionemu dostępowi do strony internetowej i rozprowadzaniu złośliwych

kodów, przerywanie ataków typu „odmowa usługi”, a także przeciwdziałanie uszkodzeniu

systemów komputerowych i systemów łączności elektronicznej.

W powyższych przypadkach przysługuje Ci prawo do zgłoszenia sprzeciwu (gdy przetwarzanie następuje na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f rodo). Zob. więcej pkt 1.2. powyżej.

Jeżeli będą wykorzystywane pliki inne niż niezbędne tj. marketingowe czy analityczne to podstawą ich wykorzystania będzie zgoda. Odnośnie wycofania zgody zob. szerzej pkt 1.4 powyżej. 

Jeśli na stronie https://frankstop.pl/ pojawi się użytkownik, który uprzednio wyraził zgode na profilowanie (i został

zainstalowany cookies z identyfikatorem), Administrator odnotuje w bazie danych informację o wizycie (data,

URL, IP i UserAgent użytkownika).

W każdej chwili można wycofać – zob. pkt 3.5. powyżej.

Odbiorcy danych: podmiotu informatyczne świadczący usługi na rzecz Administratora.

Po wycofaniu zgody na profilowanie dane są usuwane.

Lista partnerów: [ rozwiń ]